Wskazówki prowadzenia wywiadu i obserwacji w postępowaniu diagnostycznym dziecka z zaburzeniami rozwoju mowy

Zajęcia z pomysłem

W strukturze wywiadu powinny znaleźć się pytania umożliwiające zebranie następujących typów informacji:

POLECAMY

  • dane szczegółowe o rozwoju dziecka z okresu prenatalnego (przebieg ciąży), perinatalnego (przebieg porodu i stan noworodka) i postnatalnego (dane na temat uwarunkowań genetycznych i środowiskowych),
  • informacje dotyczące dynamiki rozwoju mowy,
  • ocena charakteru objawów zaburzeń rozwoju mowy: specyficzne (językowe) i...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Forum Logopedy"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu pracy z podopiecznym z zaburzeniami mowy.

Otrzymuj co 2 miesiące sprawdzone narzędzia do pracy dla logopedów i neurologopedów. Rozszerzaj swój warsztat pracy z podopiecznym z różnorodnymi zaburzeniami mowy.

700 artykułów online
11 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
70 numerów archiwalnych
5 filmów szkoleniowych
50 autorów – specjalistów
Forum Logopedy • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy

    Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta, logopeda i surdopedagog. Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Wyższej Szkoły Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa. Pracuje w szkole podstawowej jako nauczyciel i logopeda oraz w Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Mały Piesek Zuzi”, gdzie zajmuje się wczesną interwencją logopedyczną. Pracuje również z dziećmi z niedosłuchem oraz z opóźnionym rozwojem mowy. W poznańskich szkołach rodzenia prowadzi warsztaty z zakresu wspomagania rozwoju mowy i nauki prawidłowego pobierania pokarmów dla rodziców małych dzieci. Prowadzi stronę internetową www.wymoowka.pl

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI