Program terapii grupowej

Terapia jąkania prowadzona metodą kompleksową

Zajęcia z pomysłem

Sens terapii grupowej

Jąkanie to brak płynności w mówieniu, który wynika z dyskoordynacji oddechu, fonacji i artykulacji. Zakłócenia te mogą przybierać różne formy – jawne lub ukryte. Jawne to te zachowania, które można zidentyfikować u jąkającego się, gdyż je widzimy i słyszymy. Istnieją jednak też takie objawy, których nie zauważa się łatwo. Są one związane z myślami i odczuciami osoby jąkającej się. Przykładowo dziecko początkowo unika mówienia, potem niektórych sytuacji, gdzie przewiduje, że będzie musiało wypowiadać się, a w rezultacie powoli izoluje się od świata zewnętrznego.

POLECAMY

Głównym celem terapii jest pomoc dziecku w wyzbyciu się uporczywego jąkania, a warunkiem skuteczności jest aktywny udział dzieci w zajęciach terapeutycznych i kontynuacja ćwiczeń w domu. Niezbędnym ogniwem w terapii są rodzice, gdyż – odpowiednio przygotowani – są oni najlepszymi terapeutami dla swojego dziecka. Dom jest dla dziecka naturalnym środowiskiem, w którym wspomaganie jest najefektywniejsze. Stymulacja rozwoju dziecka jest włączona w codzienne zajęcia rodziny. Uczestniczą w niej nie tylko rodzice, ale t...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Forum Logopedy"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu pracy z podopiecznym z zaburzeniami mowy.

Otrzymuj co 2 miesiące sprawdzone narzędzia do pracy dla logopedów i neurologopedów. Rozszerzaj swój warsztat pracy z podopiecznym z różnorodnymi zaburzeniami mowy.

700 artykułów online
11 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
70 numerów archiwalnych
5 filmów szkoleniowych
50 autorów – specjalistów
Forum Logopedy • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy

    Neurologopeda z 20-letnim stażem pracy zawodowej. Jest członkiem Polskiego Związku Logopedów. Prowadzi terapię neurologopedyczną w SP nr 25 z Oddziałami Integracyjnymi w Olsztynie. W pracy logopedycznej skupia się na terapii dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, uszkodzonej neurologicznie, ze spektrum autyzmu, SLI oraz terapii afazji u osób po udarach. Aktualnie współpracuje z Centrum Terapii Mowy i Dysleksji Ad Verbum w Warszawie, gdzie prowadzi terapię i konsultacje dzieci z polskich rodzin mieszkających poza krajem.
    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI