Dołącz do czytelników
Brak wyników

Metoda eeg biofeedback (eegbfb)
Skuteczne narzędzie w pracy logopedy i neurologopedy

Artykuły z czasopisma | 26 września 2017 | NR 10
460

Czy to nowa metoda?

Metoda EEGBFB miała swój początek w NASA w latach 70-80 ubiegłego wieku i nadal służy astronautom do szybkiego uczenia się i zwiększania możliwości umysłu. Obecnie metoda wykorzystywana jest na całym świecie w pedagogice, psychologii, logopedii. Do Polski wprowadził ją w 1999 roku EEG Instytut. Zorganizowano kursy i szkolenia, opracowano własne podręczniki, otworzono dział sprzedaży i gabinety. Ze względu na skuteczność, łatwość obsługi aparatu i dostępność, metoda uzyskuje coraz więcej zwolenników.

POLECAMY

Czy potrzebny jest specjalistyczny sprzęt?

Metoda EEGBFB jest oparta na specjalnej technice komputerowej. Jej podstawą jest aparat podobny do aparatu służącego do monitorowania pracy mózgu, z przystawką do podawania stałej i natychmiastowej informacji klientowi, tzw. sprzężenia zwrotnego. To lustro, w którym klient widzi pracę swojego mózgu i uczy się ją optymalizować. W wyniku treningów: zwiększa się koncentrację umysłu, możliwości skupienia, pamięć; obniża natomiast: agresję, nadpobudliwość i lęk. Wspomaga się również działania logopedy. Dla neurologopedy ważne jest działanie na korę i struktury podkorowe mózgu oraz na drogi nerwowe.

Czy sprzęt jest drogi?

Istnieje możliwość wyboru tańszego lub droższego aparatu. Niektóre urządzenia służą również do pracy z oddechem – zmniejszają stres, lęk, reakcje emocjonalne (aparat NeXus).

Czy sobie poradzę w pracy z aparatem?

EEG Instytut organizuje kursy, po ukończeniu którego uczestnicy otrzymują certyfikat uprawniający do samodzielnej pracy ze sprzętem. Organizowane są również specjalistyczne kursy dla logopedów i neurologopedów.

Jakie korzyści wynikają ze stosowania metody?

Po pierwsze – pomoc w diagnostyce zaburzeń mowy centralnego pochodzenia, po drugie – nowe możliwości terapii: poprawa koncentracji i skupienia, poprawa pamięci, stymulacja korowych ośrodków mowy oraz harmonizacja połączeń między i wewnątrz półkulowych, wspomaganie terapii u dzieci z autyzmem, upośledzeniem, czy po uszkodzeniu mózgu.

Czy to metoda bezpieczna?

Jest to metoda uczenia się, w 100% nieinwazyjna, bez działań ubocznych. Aparat posiada specjalny atest. Wysoce skuteczna zarówno dla dzieci powyżej 3-4 r.ż., jak i dla osób dorosłych, również zdrowych...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Forum Logopedy"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy