Neuroflow ATS – właściwe rozpoznanie ryzyka CAPD i działania terapeutyczne

Metody terapii logopedycznej

Przez wiele lat rodzice słyszeli na wywiadówkach: „Krzyś nie uważa na lekcji, nie rozumie. Jakby nie słyszał, co się do niego mówi…”, choć czułość słuchu okazywała się prawidłowa. Czy problem zniknął? Jak można pomóc dziecku?

Niestety, problem jeszcze nie zniknął, ale od kilku lat, dzięki metodzie Neuroflow Aktywny Trening Słuchowy, z satysfakcją odnotowujemy pozytywne opinie rodziców, nauczycieli i samych uczniów, którzy odbyli już terapię. 

Wojtek nie był w stanie ćwiczyć podczas zajęć sportowych z dziećmi, przeszkadzały mu hałas, gwar, pogłos w sali gimnastycznej, nawet gwizdek trenera. Teraz z radością uczestniczy w zajęciach i nie ma problemu z uczestnictwem w grach zespołowych. Według taty chłopca, po treningu słuchowym Neuroflow poprawiła się koncentracja syna na wykonywanym zadaniu, szczególnie podczas nauki zdalnej w szkole, kiedy do uszu dobiegają różne trzaski, dodatkowe dźwięki, komentarze innych uczniów.

POLECAMY

Mama Malwiny po treningu słuchowym Neuroflow zauważyła, że córka, która wcześniej miała kłopoty z czytaniem, zaczęła czytać i odrabiać lekcje bez jej pomocy. Potrafi też, po wysłuchaniu opowiadania, poprawnie odpowiadać na pytania dotyczące jego treści. Słucha, kiedy się do niej mówi.

Marcin, uczeń szóstej klasy, bardzo często podczas lekcji uciekał gdzieś myślami. Mimo starań, bo nieustannie zwracano mu uwagę, że nie uważa, buja w obłokach, nie mógł sobie z tym problemem poradzić. Teraz, kiedy jest już po terapii, sam zauważa wiele zmian na lepsze. Terapia skonstruowana jest tak, że cały czas muszę skupiać uwagę na tym, co słyszę w słuchawkach i rozumieć, co zostało w danej chwili powiedziane. Słowa czy odtwarzane zdania są na tyle różnorodne, że nie da się w trakcie ich słuchania odlecieć myślami gdzieś daleko. Jak się ćwiczy systematycznie, to w pewnym momencie przechodzi to w nawyk.

Nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej przekazała nam opinię o efektach terapii Neuroflow ATS zaobserwowanych u ucznia, z którym miała zajęcia lekcyjne. Nastąpiły korzystne zmiany dotyczące zapamiętywania treści przekazywanych na lekcji. Uczeń stał się bardziej zorganizowany, nie zapominał o odrabianiu zadań domowych.

Najczęstsze objawy problemów z przetwarzaniem słuchowym

U dzieci wykazujących centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD) możemy zaobserwować trudności w rozumieniu mowy w szumie, kłopoty z pamięcią i uwagą słuchową, wtórne do trudności z rozumieniem problemy w poprawnej wymowie słów, trudności z lokalizacją źródła dźwięku, a przy dużym nasileniu zaburzeń – nieprawidłowy rozwój języka i trudności w uczeniu się. Trudności te zakłócają proces przetwarzania i przyswajania informacji na drodze słuchowej. Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego nie są jednostką chorobową, ale zespołem objawów, które wynikają z różnego typu nieprawidłowości w obrębie ośrodkowej części układu słuchowego i najczęściej występują przy prawidłowej czułości słuchu (Senderski...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Forum Logopedy"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu pracy z podopiecznym z zaburzeniami mowy.

Otrzymuj co 2 miesiące sprawdzone narzędzia do pracy dla logopedów i neurologopedów. Rozszerzaj swój warsztat pracy z podopiecznym z różnorodnymi zaburzeniami mowy.

700 artykułów online
11 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
70 numerów archiwalnych
5 filmów szkoleniowych
50 autorów – specjalistów
Forum Logopedy • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy

    Logopeda, neurologopeda, surdologopeda, specjalista w zakresie logorytmiki i emisji głosu z wieloletnim doświadczeniem w pracy diagnostyczno-terapeutycznej. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli, rodziców, osób pracujących głosem. Autorka publikacji o tematyce logopedycznej i psychoedukacyjnej, programów wspomagania rozwoju dzieci, współautorka innowacji pedagogicznej

    Pedagog korekcyjny, specjalista terapii pedagogicznej, terapeuta SI,  superwizor  i vice dyrektor Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena w Polsce,  współtwórca Neuroflow Aktywnego Treningu Słuchowego. Prowadzi Centrum Edukacji, Diagnozy i Terapii Psychologiczno-Pedagogicznej w Warszawie, gdzie pracuje z dziećmi z trudnościami w uczeniu się i zaburzeniami rozwojowymi. Autorka publikacji i programów terapii dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego.

    Dr n. med., lekarz otolaryngolog, specjalista audiolog i foniatra. Twórca programu do diagnostyki i rehabilitacji centralnych zaburzeń słuchu Neuroflow ATS. Kształcił się m.in. w Stanach Zjednoczonych w Klinice Audiologii i Logopedii Brigham Young University, gdzie również prowadził badania z zakresu audiologii i elektrofizjologii słuchu. Obecnie pracuje w oddziale Otolaryngologii i Pediatrii WUM. Za pionierskie dokonania w zakresie wykorzystania Internetu i programów multimedialnych do powszechnych badań słuchu i mowy otrzymał nagrodę zespołową Ministra Zdrowia, a w 2006 r. otrzymał Brązowy Krzyż Zasługi za osiągnięcia w Służbie Zdrowia. Dzięki współpracy z firmą APD – Medical jego idee i rozwiązania mogą być wdrażane do praktyki klinicznej, by pomagać dzieciom w całej Polsce rozwijać ich potencjał.
     

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI