W wyniku oddziaływania terapii poprawie ulega nie tylko umiejętność wykonania prób obserwacji klinicznej i testów południowo-kalifornijskich, ale te pozytywne wyniki przekładają się na lepsze funkcjonowanie emocjonalne, posturalne, artykulacyjne, co w konsekwencji podnosi poziom umiejętności szkolnych.
POLECAMY
Do terapii integracji sensorycznej kwalifikowane są dzieci z różnymi diagnozami podstawowymi. Duży odsetek pacjentów charakteryzuje się zaburzeniami kontroli postawy, wynikającymi ze słabej kontroli tułowia. Często współwystępuje u nich opóźniony rozwój mowy. Taka sytuacja powoduje także pojawianie się kompensacji w postaci zaburzeń w rozkładzie napięcia mięśniowego. Przykładem może być cofanie ramion podczas podskoków lub ich usztywnianie czy też zaciskanie dłoni. W ten sposób dzieci próbują poradzić sobie z osłabieniem napięcia osiowego, szukając stabilizacji na obwodzie. Analizując rozwój sensoryczny dziecka, dostrzegamy ogromną rolę układu przedsionkowego w budowaniu procesów integracji sensorycznej. Odbiera on informacje z ruchu liniowego i rotacyjnego i ściśle współpracuje z układem proprioceptywnym (czucia głębokiego). Prawidłowo pracujący przedsionek opracowuje bodźce, jest punktem wstępnej oceny, od któr...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Forum Logopedy"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu pracy z podopiecznym z zaburzeniami mowy.
Otrzymuj co 2 miesiące sprawdzone narzędzia do pracy dla logopedów i neurologopedów. Rozszerzaj swój warsztat pracy z podopiecznym z różnorodnymi zaburzeniami mowy.