Temat opóźnionego rozwoju mowy jest przedmiotem studiów i głębokich analiz specjalistów wielu dziedzin. Na podstawie badań zmienia się punkt widzenia naukowców co do klasyfikacji, etiologii, terminologii, sposobów diagnozy czy wreszcie samych metod terapeutycznych.
Metoda prof. Cieszyńskiej
Pracując z dziećmi przedszkolnymi na przestrzeni lat i obserwując ich mowę, jakość, tempo jej rozwoju, sprawność komunikacyjną, zwracam uwagę na stale rosnący problem opóźnionego rozwoju mowy. Podczas opracowywania programów terapii tych dzieci starałam się uwzględniać między innymi szeroko pojętą stymulację rozwoju mowy, zawsze jednak próbowałam znaleźć kanwę swoich oddziaływań terapeutycznych, tak by wyeliminować ich potencjalną przypadkowość. Moje poszukiwania osiągnęły cel po szczegółowym poznaniu symultaniczno-sekwencyjnej metody nauki czytania
prof. Jagody Cieszyńskiej na warsztatach, szkoleniach i konferencjach, prowadzonych zarówno przez samą autorkę, jak i przez terapeutki „metody krakowskiej”.
POLECAMY
Silne podstawy, oparte na najnowszych badaniach neuropsychologicznych i szerokiej wiedzy psycholingwistycznej, a także różno...