Wykorzystanie symultaniczno-sekwencyjnej metody nauki czytania w terapii dzieci z opóźnionym rozwojem mowy

Metody terapii logopedycznej

Metoda prof. Jagody Cieszyńskiej, bazująca na najnowszych badaniach neuropsychologicznych i psycholingwistycznych, odkrywa szeroki wachlarz nowych możliwości terapii i kreatywności dla logopedów i terapeutów.

Temat opóźnionego rozwoju mowy jest przedmiotem studiów i głębokich analiz specjalistów wielu dziedzin. Na podstawie badań zmienia się punkt widzenia naukowców co do klasyfikacji, etiologii, terminologii, sposobów diagnozy czy wreszcie samych metod terapeutycznych.

Metoda prof. Cieszyńskiej

Pracując z dziećmi przedszkolnymi na przestrzeni lat i obserwując ich mowę, jakość, tempo jej rozwoju, sprawność komunikacyjną, zwracam uwagę na stale rosnący problem opóźnionego rozwoju mowy. Podczas opracowywania programów terapii tych dzieci starałam się uwzględniać między innymi szeroko pojętą stymulację rozwoju mowy, zawsze jednak próbowałam znaleźć kanwę swoich oddziaływań terapeutycznych, tak by wyeliminować ich potencjalną przypadkowość. Moje poszukiwania osiągnęły cel po szczegółowym poznaniu symultaniczno-sekwencyjnej metody nauki czytania
prof. Jagody Cieszyńskiej na warsztatach, szkoleniach i konferencjach, prowadzonych zarówno przez samą autorkę, jak i przez terapeutki „metody krakowskiej”.

POLECAMY

Silne podstawy, oparte na najnowszych badaniach neuropsychologicznych i szerokiej wiedzy psycholingwistycznej, a także różno...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Forum Logopedy"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI