Ćwiczenia – wywołanie i utrwalanie głoski [p]

Zajęcia z pomysłem

GŁOSKA [P] – RÓŻNICOWANIE słuchowe

POLECAMY

Przy substytucji (myleniu) głosek: [p] i [t] – paczka: taczka.

WYWOŁANIE głoski

  • Ćwiczenia należy rozpocząć od zwyczajnego dmuchania na kulkę zrobioną z papieru lub waty, następnie przejść do dmuchania poprzedzonego zwarciem warg,
  • Postępowanie wg schematu:
  1. Wargi zbliżają się do siebie.
  2. Wargi zwierają się.
  3. Zwarcie warg gwałtownie rozerwane strumieniem powietrza wydechowego – słychać wtedy szmer lekkiego wybuchu.
  • Wrażenia czuciowe: na dłoni ustawion...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Forum Logopedy"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu pracy z podopiecznym z zaburzeniami mowy.

Otrzymuj co 2 miesiące sprawdzone narzędzia do pracy dla logopedów i neurologopedów. Rozszerzaj swój warsztat pracy z podopiecznym z różnorodnymi zaburzeniami mowy.

700 artykułów online
11 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
70 numerów archiwalnych
5 filmów szkoleniowych
50 autorów – specjalistów
Forum Logopedy • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy

    Logopeda, absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Łodzi (kierunek: pielęgniarstwo). Specjalizuje się w pracy z pacjentami z różnymi typami dyslalii obwodowej: z wadami szczękowo-zgry­zowymi, ankyloglosją, zaburzonymi czynnościami pokarmowymi i oddychania oraz opóźnionym rozwojem mowy; zajmuje się także wczesnym wspomaganiem rozwoju mowy.
    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI