Otóż właśnie brak poczucia dobrze (w 100%) spełnianego obowiązku, a może przede wszystkim „czystego sumienia logopedycznego”, a także realizująca się już teraz wizja krótszego pobytu dzieci w przedszkolu, czyli okresu szczególnie intensywnej pracy skierowanej na rozwój sprawności związanych z mową i komunikacją w ogóle, zmobilizowały mnie do opracowania własnego pomysłu rozwiązania tej kwestii. Mając na uwadze wspomniane czynniki oraz świadomość wagi stymulacji prawidłowego rozwoju mowy, zwłaszcza w grupach przedszkolnych maluchów, opracowałam profilaktyczny program logopedyczny dla dzieci 3-letnich pt. „Pompon w Krainie Głosek”. Proponuję w nim prowadzenie zajęć poprzez zabawy mające na celu doskonalenie umiejętności językowych dzieci z prawidłowym rozwojem mowy, ale także pomoc dzieciom z trudnościami w wymowie. Zatem, z myślą o tych pierwszych, program w swoim zamyśle ma pełnić funkcję rozwojową, profilaktyczną, z myślą o drugich – ma dodatkowo zawierać elementy korekcji. Proponowane w nim ćwiczenia, gry i wszelkiego rodzaju zabawy mają aktywizować procesy mowy, a dzięki możliwości zespołowego ich organizowania przyczyniać się do rozwoju społecznego dzieci biorących w nim udział.
Mając na uwadze, że mowa jest aktem ruchowym uwarunkowanym prawidłowym o...