Obecna propozycja karty stanowi modyfikację arkusza opublikowanego w artykułach: „Zaburzenia mowy u dzieci rozpoczynających naukę szkolną i ich wpływ na trudności w zakresie czytania i pisania” i „O potrzebie ujednolicenia logopedycznych badań przesiewowych” (prowadzonych w przedszkolach i szkołach podstawowych1. W obecnej wersji karta została rozbudowana, pojawiły się dodatkowe stwierdzenia dotyczące oceny logopedy na poszczególnych etapach badania, została dostosowana do potrzeb związanych z kształceniem logopedów.
POLECAMY
Badanie sprawności komunikacyjnej może się odbywać podczas rozmowy kierowanej, dotyczącej najczęściej spraw bliskich dziecku, np. sposobów spędzania wolnego czasu, wakacji, ferii, świąt.
Logopedyczne badanie diagnostyczno-przesiewowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym obejmuje ocenę następujących obszarów:
1. Kompetencja językowa i komunikacyjna
2....