Modyfikacja karty do prowadzenia logopedycznych badań diagnostyczno-przesiewowych

Zajęcia z pomysłem

W logopedycznych badaniach przesiewowych prowadzonych w przedszkolu i szkole można wykorzystać do zapisu wyników badań ,,Kartę badania diagnostyczno-przesiewowego”, która została opracowana do opisu badań własnych. Karta ta w czasie trwania praktyki logopedycznej została zmodyfikowana i dostosowana do potrzeb logopedów.

»

Obecna propozycja karty stanowi modyfikację arkusza opublikowanego w artykułach: „Zaburzenia mowy u dzieci rozpoczynających naukę szkolną i ich wpływ na trudności w zakresie czytania i pisania” i „O potrzebie ujednolicenia logopedycznych badań przesiewowych” (prowadzonych w przedszkolach i szkołach podstawowych1. W obecnej wersji karta została rozbudowana, pojawiły się dodatkowe stwierdzenia dotyczące oceny logopedy na poszczególnych etapach badania, została dostosowana do potrzeb związanych z kształceniem logopedów.

POLECAMY

Badanie sprawności komunikacyjnej może się odbywać podczas rozmowy kierowanej, dotyczącej najczęściej spraw bliskich dziecku, np. sposobów spędzania wolnego czasu, wakacji, ferii, świąt.

Logopedyczne badanie diagnostyczno-przesiewowych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym obejmuje ocenę następujących obszarów:

1. Kompetencja językowa i komunikacyjna

2....

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Forum Logopedy"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu pracy z podopiecznym z zaburzeniami mowy.

Otrzymuj co 2 miesiące sprawdzone narzędzia do pracy dla logopedów i neurologopedów. Rozszerzaj swój warsztat pracy z podopiecznym z różnorodnymi zaburzeniami mowy.

700 artykułów online
11 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
70 numerów archiwalnych
5 filmów szkoleniowych
50 autorów – specjalistów
Forum Logopedy • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy

    Dr n. hum., neurologopeda, pedagog specjalny, neuroterapeuta Biofeedback, specjalista w zakresie zaburzeń komunikacji w mowie i piśmie u dzieci i dorosłych. Prowadzi zajęcia na studiach logopedycznych i liczne szkolenia dla logopedów. Wieloletni kierownik Studiów Logopedycznych i Neurologopedycznych w Wyższej Szkole Pedagogicznej im. J. Korczaka i Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Autorka kilkudziesięciu artykułów z zakresu logopedii, dwóch monografii: ,,Przyczyny zaburzeń artykulacji zlokalizowane w układzie obwodowym” oraz ,,Zaburzenia artykulacji u dzieci rozpoczynających naukę szkolną". Założycielka i opiekun merytoryczny Centrum Terapii Dziecka w Warszawie i Otwocku, ekspert w zakresie logopedii i pedagogiki specjalnej w MEN. W praktyce zawodowej specjalizuje się w diagnozie i terapii różnych zaburzeń mowy u dzieci i dorosłych, szczególnie w zakresie wczesnej interwencji logopedycznej, profilaktyki logopedycznej, opóźnienia rozwoju mowy, zaburzeń pochodzenia korowego oraz dyslalii.
    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI