W polskim kręgu kulturowym, politycznym, społecznym i prawnym uczniowie romscy uzyskują status ucznia adekwatny do istniejących zapisów prawa oświatowego w wymiarze strukturalnym, merytorycznym i organizacyjnym (Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty Dz. U. z 1991 r. Nr 95, poz. 425).
POLECAMY
Wymiar strukturalny odnosi się do kwestii obowiązującej w danym kraju struktury systemu oświaty. Obejmuje poszczególne etapy edukacji, począwszy od etapu kształcenia przedszkolnego, poprzez szkolnictwo podstawowe gimnazjalne, średnie, po szkolnictwo na poziomie studiów wyższych. Wymiar merytoryczny egzemplifikuje się postulowanym i faktycznie realizowanym celem kształcenia (podstawa programowa, programy nauczania). Wymiar organizacyjny to planowanie pracy uczniów i nauczycieli, zajęć obo...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Forum Logopedy"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu pracy z podopiecznym z zaburzeniami mowy.
Otrzymuj co 2 miesiące sprawdzone narzędzia do pracy dla logopedów i neurologopedów. Rozszerzaj swój warsztat pracy z podopiecznym z różnorodnymi zaburzeniami mowy.