UCZNIOWIE Z WENEZUELI W SYSTEMIE POLSKIM

Z praktyki logopedy

W szkole z oddziałami integracyjnymi dzieci zdrowe i niepełnosprawne razem się kształcą, bawią i wspólnie spędzają czas, uczą się wzajemnej tolerancji oraz szacunku do drugiego człowieka. Szkoła jest przyjazna dziecku, w szczególności dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Każdy uczeń niepełnosprawny ma opracowany indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET).
 

Od 1994 r. w Szkole Podstawowej nr 25 z Oddziałami Integracyjnymi im. Hansa Christiana Andersena w Olsztynie funkcjonują oddziały integracyjne. W szkole zatrudniona jest wykwalifikowana kadra pedagogiczna przygotowana do pracy z uczniami niepełnosprawnymi (psycholog, pedagog, neurologopeda, tyflopedagog, rehabilitant). Dzieci niepełnosprawne objęte są opieką nauczycieli specjalistów, w tym nauczycieli współorganizujących kształcenie integracyjne. Uczniowie kierowani są do klas integracyjnych na podstawie orzeczeń wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Na pomoc nauczycieli specjalistów mogą liczyć również uczniowie posiadający opinie poradni. 

POLECAMY

Praca neurologopedy w szkole z oddziałami integracyjnymi ma szeroki wymiar. Codzienność niesie wciąż nowe wyzwania. Ze względu na dość duży ruch migracyjny (nie tylko pomiędzy państwami Unii Europejskiej) do naszej placówki uczęszczają dzieci, które urodziły się poza granicami naszego kraju, nigdy nie chodziły do polskiej szkoły i nie mówią w języku polskim. Terapeuta mowy rozmawia z dziećmi, poznaje rodziców, dziadków oraz rodzeństwo, a poprzez umiejętność komunikacji staje się łącznikiem między dzieckiem, nauczyciele...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Forum Logopedy"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Przypisy

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI