UCZNIOWIE Z WENEZUELI W SYSTEMIE POLSKIM

Z praktyki logopedy

W szkole z oddziałami integracyjnymi dzieci zdrowe i niepełnosprawne razem się kształcą, bawią i wspólnie spędzają czas, uczą się wzajemnej tolerancji oraz szacunku do drugiego człowieka. Szkoła jest przyjazna dziecku, w szczególności dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Każdy uczeń niepełnosprawny ma opracowany indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET).
 

Od 1994 r. w Szkole Podstawowej nr 25 z Oddziałami Integracyjnymi im. Hansa Christiana Andersena w Olsztynie funkcjonują oddziały integracyjne. W szkole zatrudniona jest wykwalifikowana kadra pedagogiczna przygotowana do pracy z uczniami niepełnosprawnymi (psycholog, pedagog, neurologopeda, tyflopedagog, rehabilitant). Dzieci niepełnosprawne objęte są opieką nauczycieli specjalistów, w tym nauczycieli współorganizujących kształcenie integracyjne. Uczniowie kierowani są do klas integracyjnych na podstawie orzeczeń wydawanych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Na pomoc nauczycieli specjalistów mogą liczyć również uczniowie posiadający opinie poradni. 

POLECAMY

Praca neurologopedy w szkole z oddziałami integracyjnymi ma szeroki wymiar. Codzienność niesie wciąż nowe wyzwania. Ze względu na dość duży ruch migracyjny (nie tylko pomiędzy państwami Unii Europejskiej) do naszej placówki uczęszczają dzieci, które urodziły się poza granicami naszego kraju, nigdy nie chodziły do polskiej szkoły i nie mówią w języku polskim. Terapeuta mowy rozmawia z dziećmi, poznaje rodziców, dziadków oraz rodzeństwo, a poprzez umiejętność komunikacji staje się łącznikiem między dzieckiem, nauczyciele...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Forum Logopedy"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu pracy z podopiecznym z zaburzeniami mowy.

Otrzymuj co 2 miesiące sprawdzone narzędzia do pracy dla logopedów i neurologopedów. Rozszerzaj swój warsztat pracy z podopiecznym z różnorodnymi zaburzeniami mowy.

700 artykułów online
11 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
70 numerów archiwalnych
5 filmów szkoleniowych
50 autorów – specjalistów
Forum Logopedy • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy

    Neurologopeda z 20-letnim stażem pracy zawodowej. Jest członkiem Polskiego Związku Logopedów. Prowadzi terapię neurologopedyczną w SP nr 25 z Oddziałami Integracyjnymi w Olsztynie. W pracy logopedycznej skupia się na terapii dzieci i młodzieży niepełnosprawnej, uszkodzonej neurologicznie, ze spektrum autyzmu, SLI oraz terapii afazji u osób po udarach. Aktualnie współpracuje z Centrum Terapii Mowy i Dysleksji Ad Verbum w Warszawie, gdzie prowadzi terapię i konsultacje dzieci z polskich rodzin mieszkających poza krajem.
    Logopeda, wicedyrektor w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 3 w Olsztynie, w jednej z największych szkół w Polsce, w skład której wchodzi Szkoła Podstawowa nr 25 z Oddziałami Integracyjnymi im. H.Ch. Andersena w Olsztynie, Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi nr 9 oraz IX Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi.
    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI