Organizacja zajęć dla osób jąkających się w placówce publicznej

Współpraca ze specjalistą

Warto przyjrzeć się, w jaki sposób w konkretnej placówce zorganizowano działania terapeutyczne obejmujące dzieci jąkające się i ich rodziny – i potraktować je jako jeden z możliwych modeli zapewniania im wsparcia.

Interdyscyplinarny zakres pomocy

Szczegółowy zakres i charakter pomocy logopedycznej udzielanej w poradniach psychologiczno-pedagogicznych dla dzieci i młodzieży regulują przepisy prawa. Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna „TOP” jest jedną z warszawskich poradni zarządzanych przez miejskie Biuro Edukacji i obejmujących nieodpłatną opieką dzieci, młodzież oraz rodziców z całej Warszawy. Interdyscyplinarny zespół specjalistów służy pomocą psychologiczną, pedagogiczną i psychologiczną. Wsparcie nie ogranicza się jednak tylko do zajęć terapeutycznych skierowanych do osób jąkających się. Udziela się go również ich rodzicom, nauczycielom i wychowawcom, którzy mogą uzyskać w poradni pomoc w formie porady i konsultacji, a także wziąć udział w grupie wsparcia i w terapii rodzin.

POLECAMY

Charakter oferowanego wsparcia terapeutycznego

Cotygodniowe uczestnictwo w grupie terapeutycznej ma ogromne znaczenie zarówno dla dzieci jąkaj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Forum Logopedy"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu pracy z podopiecznym z zaburzeniami mowy.

Otrzymuj co 2 miesiące sprawdzone narzędzia do pracy dla logopedów i neurologopedów. Rozszerzaj swój warsztat pracy z podopiecznym z różnorodnymi zaburzeniami mowy.

700 artykułów online
11 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
70 numerów archiwalnych
5 filmów szkoleniowych
50 autorów – specjalistów
Forum Logopedy • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy

    Neurologopeda, pedagog specjalny, absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie na kierunku pedagogika korekcyjna oraz logopedia. Doświadczenie zawodowe zdobywała w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, OPS, oddziale neurologopedycznym. Obecnie wicedyrektor poradni TOP. Współpracuje z Uniwersytetem Warszawskim i Akademią Pedagogiki Specjalnej.
     

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI