Biofeedback w logopedii

Zajęcia z pomysłem

Logopedia to nauka interdyscyplinarna, która wykorzystuje wiedzę z zakresu psychologii, pedagogiki, neurobiologii, lingwistyki i medycyny. Terapeuci mowy coraz częściej sięgają po nowatorskie, atrakcyjne i skuteczne metody pracy z pacjentami.

Terapia Biofeedback uczy świadomego sterowania czynnością bioelektryczną mózgu, pomaga wypracować umiejętność samoregulacji, usprawnia funkcjonowanie jednostki.

POLECAMY

Nowatorska metoda, jaką jest EEG-Biofeedback, daje wiele korzyści: wzrost IQ, poprawę koncentracji, zwiększenie możliwości poznawczych dziecka, wyhamowanie lub redukcję wielu zaburzeń, poprawę wyników w nauce, zwiększenie zdolności zapamiętywania i koncentracji, rozwój zdolności językowych, sportowych i matematycznych, wyciszenie negatywnych emocji. Pomaga też radzić sobie z trudnymi sytuacjami.

Historia tej metody sięga lat 60. XX wieku, kiedy to japoński imigrant, dr J. Kamiya, po raz pierwszy zastosował w praktyce klinicznej mechanizm sprzężenia zwrotnego (feed back), dzięki któremu wykazał...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Forum Logopedy"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu pracy z podopiecznym z zaburzeniami mowy.

Otrzymuj co 2 miesiące sprawdzone narzędzia do pracy dla logopedów i neurologopedów. Rozszerzaj swój warsztat pracy z podopiecznym z różnorodnymi zaburzeniami mowy.

700 artykułów online
11 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
70 numerów archiwalnych
5 filmów szkoleniowych
50 autorów – specjalistów
Forum Logopedy • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy

    Neurologopeda, surdologopeda, absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, Uniwersytetu Gdańskiego i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Pracuje w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Chełmży, gdzie zajmuje się diagnozą i terapią logo­pedyczną; prowadzi zajęcia metodą Biofeedback. Współpracowała z Fundacją Orange, w ramach której realizowała program „Dźwięki Marzeń”. Terapeutka metody werbo-tonalnej.
    Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chełmży, pedagog, oligofrenopedagog, surdopedagog, terapeuta met. Biofeedback. Absolwentka Uniwesytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Zajmuje się diagnozą i terapią dzieci z niepełnosprawnością intelektualną i dzieci z wadami słuchu, prowadzi zajęcia metodą Biofeedback.
    Logopeda, oligofrenopedagog, absolwentka Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu i Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Bydgoszczy. Pracuje w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chełmży, gdzie zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną, prowadzi zajęcia metodą Biofeedback, współpracuje z Fundacją Orange, w ramach której realizuje program „Dźwięki Marzeń”. Terapeutka metody werbotonalnej.
    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI