Wizerunek i marka logopedy – eksperta

Z praktyki logopedy

Z kim przeciętnemu Polakowi kojarzy się logopeda? Może to ktoś pomiędzy lekarzem a nauczycielem, bo z jednej strony leczy mowę, a z drugiej uczy nas prawidłowo mówić? Logopeda pracuje z dziećmi, które mają problemy z wadami wymowy, jąkaniem lub też szeroko pojętą komunikacją, ale także z dorosłymi: aktorami, dziennikarzami, osobami publicznymi, dla których ważne jest to, jak i w jaki sposób mówią. 

Wizerunek społeczny logopedy

Z pomocą przychodzą nam wyniki badań wizerunku społecznego logopedy, których zadaniem było pokazać, jak inne osoby odbierają człowieka wykonującego ten zawód. W badaniu przeprowadzonym przez prof. Zbigniewa Tarkowskiego uczestniczyły 102 osoby w wieku 26–38 lat, które dotychczas nie korzystały z usług logopedycznych, oraz 158 osób w wieku 26–36-letnich, które z takich usług korzystały. 

POLECAMY

Badania potwierdzają, że w opinii społecznej logopeda wykonuje zawód paramedyczny. Około 50% badanych uznało, że jest on podobny do zawodu terapeuty, a według 17% ankietowanych można porównać go do zawodu lekarza. Znaczna większość badanych (96%) uznała także, że logopeda prawie wyłącznie zajmuje się dziećmi, nie kojarząc możliwości, jakie daje pomoc logopedy osobom dorosłym. Poza tym, społeczeństwo kojarzy ten zawód prawie wyłącznie z kobietami – logopedami, a także, co ci...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Forum Logopedy"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu pracy z podopiecznym z zaburzeniami mowy.

Otrzymuj co 2 miesiące sprawdzone narzędzia do pracy dla logopedów i neurologopedów. Rozszerzaj swój warsztat pracy z podopiecznym z różnorodnymi zaburzeniami mowy.

700 artykułów online
11 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
70 numerów archiwalnych
5 filmów szkoleniowych
50 autorów – specjalistów
Forum Logopedy • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy

    Specjalista ds. public relations, budowania wizerunku i marki z wieloletnim doświadczeniem zdobywanym podczas pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz dużych firmach korporacyjnych. Pomaga budować marki artystów, polityków, osób publicznych i firm.
    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI