Pierwsze miesiące i lata życia to czas najbardziej burzliwego rozwoju ruchowego i psychicznego dziecka. Ze względu na to, że te dwie sfery w pierwszym okresie są od siebie niejako zależne, mówimy o rozwoju psychoruchowym. Jego poszczególne etapy odbywają się skokowo, w związku z tym określamy je mianem kamieni milowych. Oceniając rozwój dziecka, zwykle przyglądamy się: czynnościom motorycznym, funkcjom ręki, widzeniu, słuchowi, mowie i jej rozumieniu, samodzielności, stopniu uspołeczniania. Wiedza o tych elementach rozwojowych jest istotna, gdyż umożliwia prawidłową diagnozę problemów rozwojowych u dzieci. Chciałabym skupić się na wczesnym rozpoznaniu niepokojących symptomów w rozwoju mowy oraz komunikowaniu się. Poprzez komunikowanie się rozumiem celowe zachowania mające na celu zwrócenie na siebie uwagi, dzielenie wspólnego pola uwagi i przekazanie infor...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań magazynu "Forum Logopedy"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
- Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
- ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu pracy z podopiecznym z zaburzeniami mowy.
Otrzymuj co 2 miesiące sprawdzone narzędzia do pracy dla logopedów i neurologopedów. Rozszerzaj swój warsztat pracy z podopiecznym z różnorodnymi zaburzeniami mowy.