Scenariusze pracy dla dzieci z mutyzmem wybiórczym na etapie 3 – komunikacja niewerbalna

Zajęcia z pomysłem
Temat:
Ćwiczenia dla dzieci z mutyzmem wybiórczym
Cele ogólne: 
Przejście od etapu gestu do mowy swobodnej
Wskazanie gestem: skinieniem głowy bądź palcem
Uzyskanie werbalnego potwierdzenia bądź negacji na zadane pytanie: tak, nie
Udzielanie odpowiedzi werbalnej na pytania: jednowyrazowej, całym zdaniem
Gimnastyka narządów artykulacyjnych, motoryki małej i dużej
Ćwiczenia i utrwalanie prawidłowych wzorców artykulacyjnych
Swobodne, spontaniczne wypowiadanie się w sytuacjach społecznych
Cele szczegółowe: 
Kształtowanie zdolności koncentracji, uwagi oraz pamięci, spostrzegawczości i słownika czynnego
Nauka oddychania i umiejętności rozluźniania narządów artykulacyjnych
Wzmacnianie umiejętności naśladowania, rytmizacji tekstu, przedstawiania muzyki ruchem
przeznacz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 wydań magazynu "Forum Logopedy"
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych artykułów w wersji online
  • Możliwość pobrania materiałów dodatkowych
  • ...i wiele więcej!

Dołącz do 5000 + czytelników, którzy nieustannie pogłębiają swoją wiedzę z zakresu pracy z podopiecznym z zaburzeniami mowy.

Otrzymuj co 2 miesiące sprawdzone narzędzia do pracy dla logopedów i neurologopedów. Rozszerzaj swój warsztat pracy z podopiecznym z różnorodnymi zaburzeniami mowy.

700 artykułów online
11 lat doświadczenia
Dostęp online i offline
70 numerów archiwalnych
5 filmów szkoleniowych
50 autorów – specjalistów
Forum Logopedy • Prenumerata już od 399 zł/rok

Przypisy

    Logopeda, nauczyciel dyplomowany, absolwentka pedagogiki na Uniwersytecie Opolskim. Posiada 27 lat stażu pracy z dziećmi, zaczynając od nauczania początkowego, poprzez kolejne specjalizacje w ramach studiów podyplomowych, tj. logopedię i terapię pedagogiczną, oligofrenopedagogikę, organizację i zarządzanie oświatą. Tłumaczka języka migowego. Jako logopeda i koordynator terapii dziecka z mutyzmem wybiórczym prowadzi szkolenia dla rodziców, wychowawców, specjalistów, pedagogów. Autorka kart do pracy z dziećmi „Logosyczaki. Przedszkolaki”.

    Absolwentka studiów inżynierskich na kierunku architektura na Universidade da Coruña w Hiszpanii. Autorka wielu rysunków i ilustracji dla dzieci. Współpracuje z Centrum Terapii i Rozwoju Mowy MigaMiś, biorąc graficzny udział w wielu projektach, m.in. „Spacer wrażeń” - znaki języka migowego dla najmłodszych, czy tworząc rysunki do pozycji „Logosyczaki. Przedszkolaki.” Architekt z zawodu, ilustrator z pasji i zamiłowania.

    POZNAJ PUBLIKACJE Z NASZEJ KSIĘGARNI